Netwerken is geen kunstje
Je moet netwerken, zegt iedereen. Ik voel de weerstand. Netwerken voelt als een kunstje, maar dat is het niet. Het is veel meer dan dat.
Je moet netwerken, zegt iedereen. Ik voel de weerstand. Netwerken voelt als een kunstje, maar dat is het niet. Het is veel meer dan dat.
Je hebt een fantastisch idee, maar in je hoofd zit dat stemmetje: “Waar begin ik? Doe ik het wel goed genoeg?” Dat is ondernemersangst.
Herken je dat als ondernemer? Dat je steeds weer nieuwe geweldige ideeën hebt, maar niet de tijd om ze uit te werken?
Voor ons was dit een mooi traject. Sophie en haar compagnon komen er wel. En mochten ze nog hulp nodig hebben dan weten ze ons te vinden.
Vandaag is een speciale dag. Precies twintig jaar geleden, op 21 oktober 2005, zette ik de grote stap: ik schreef me in bij de Kamer… Lees meer »20 jaar ondernemerschap
De ondernemer, wie is dat eigenlijk? Als ondernemer ben je 24/7 bezig om jouw onderneming op de kaart te zetten. Jij bent het visitekaartje van jouw bedrijf. Je moet er piekfijn uitzien, altijd energiek zijn, alle antwoorden hebben en vooral (bijna) perfect zijn. Maar soms…
Doelen stellen, trainen en doel behalen.
Het is net als ondernemen. Ook daar begint het met een helder doel. Laat je inspireren door onze jongste zoon.
Soms moet je gewoon even diep ademhalen en het doen. Dat is precies wat Elke deed. Ze vond het ontzettend spannend, maar ze zette toch… Lees meer »Ik droom er al jaren van om mijn eigen bedrijf te starten
Wil jij de vrijheid van “eigen baas” zijn. Zelf je tijd indelen, alleen maar projecten doen die jij leuk vindt en binnen no-time duizenden euro’s per maand verdienen?
Voel je soms een lichte paniek als je aan je bedrijfsfinanciën denkt?Zie je door de bomen het bos niet meer van facturen, bonnetjes en de… Lees meer »Financieel gezond ondernemen, hoe doe je dat?
Voelt het soms alsof je in je eentje aan het ondernemen bent? Mis je inspirerende connecties of nieuwe kansen? Tijd om te netwerken.
Als ondernemer heb je waarschijnlijk al een idee van wie je wilt helpen. Die specifieke groep mensen die jouw product of dienst écht nodig heeft en waardeert. Maar hoe breng je deze doelgroep in kaart en hoe kun je ze bereiken?